Tisdag - lista


1. Vilken ålder har du fastnat i?
Jag skulle säga typ 20.

 

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Lilleman ❤️

 

3. Hur lång är du?
158 cm lång

 

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Hmm kommer inte ihåg senaste hela filmen jag såg(somnar alltid mitt i). Men senaste filmen jag började se var The big short.

 

5. Vem ringde du senast?
Syrran

 

6. Vem ringde dig senast?
Mammis

 

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Snyggt" av min bror

 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Skicka sms alla dagar i veckan!!!

 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta ❤️

 

10. När såg du senast din mamma?
Igår

 

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna

 

12. När vaknade du i dag?
Första gången klockan 1. Sen somnade jag och vaknade ca en gång i timmen med lilleman fram till klockan 5. Då gav jag upp å drog ut och sprang.

 

13. Vilken är din favoritjulsång?
Oj! Jag älskar ju julen men jag tror inte jag har någon favorit julsång faktiskt!
 

14. Vilken är din favoritplats?
Svårt... var som helst där jag får vara med min lilla familj ❤️

 

15. Vilken plats föredrar du minst?
Hatar sjukhus och alla ställen det är kallt! Haha

 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Hmmm... om 10 år då är jag alltså 39 så då hoppas jag väl att jag och Johan fortfarande lever med varandra och är lika superlyckliga som vi är nu. Kanske vi gått och gift oss! Grodan går skolan och spelar fotboll och trivs med livet han med ❤️

 

18. Vad fick dig att skratta senast?
Jag skrattat ju typ jämt så jag vet inte riktigt... men de måste ha varit lillgrodan när vi busade på nedervåningen för en stund sen!

 
19. Hur stor är din säng?

Vi sover i en 180 cm bred säng 😊

 

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Vi har en stationär dator och en bärbar MacBook 😊

 

21. Vad gör du på en ledig dag?
Ja nu när jag är mammaledig så ser mina "lediga" dagar ganska likadana ut. Jag vaknar oftast vid 5 och drar ut och springer. Sen duschar jag, diskar flaskor och förbereder mat för lilleman för dagen. Sen går jag upp till killarna som oftast sover fortfarande. 
Lilleman vaknar oftast vid 6 för mat. Sen somnar vi om tillsammans en timme ungefär. Så våra dagar startar vid 7. Då busar vi en stund i sängen. Ser lite youtube(mamman) och myser på. Sen kliver vi upp, jag äter frukost och lilleman får ny blöja och dagens outfit. Sen klär vi på oss och går ut en lång sväng med vagnen. Blir oftast närmare milen vi går om det är bra väder. Om det är dåligt väder så har vi en runda på 5 km som vi går. När vi kommer hem busar vi lite till och äter lunch båda två. Sen om lilleman tillåter så städar jag, tvättar och donar på. Lilleman brukar sova eftermiddag vid 2-3 tiden och då brukar jag om jag är trött sova en stund med honom. Annars passar jag på att se en serie eller bara surfar runt en stund och njuter av lite egen tid. Sen vid 16.30 kommer pappan hem och då lagas det middag och myses på med honom resten av kvällen. Lilleman brukar somna kring 20-21 och mamman och pappa likaså i ren utmattning! Haha
Ja alla dagar är ju inte lika härliga... ibland har lilleman dåliga dagar så då ser det lite annorlunda ut. Å ibland träffar vi ju så klart folk och kompisar på dagarna. Men i det stora hela så!

 

22. Den absolut finaste låten du vet?
Men alltså oj så svårt! Är jag onormal som inte har någon favorit låt?

 

23. Frukost eller inte?
Absolut frukost!!! Skulle kunna äta frukost till både frukost, lunch och middag! Hahaha

 

24. Vilka städer har du bott i?
Skellefteå och räknas Pusan där jag är född?
Uppvuxen i Boliden men det är ju ingen stad. Är en liten by i inlandet.

 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Skor! Vet inte varför men hatar att ha kläder på mig men inte skor. Förutom mjukiskläder då. Men det är nåt med när man sätter på sig en outfit. Då är den inte komplett förrän man satt på sig ett par skor!    

Allmänt | |
#1 - - Lena:

Roligt att läsa! Älskar listor ❤️😊

Upp