Torsdag - 6-veckors fossingar


Dessa söta fossingar tillhör en nu mer 6 veckors och 1 dags bebis.
Herregud vars tar tiden vägen?!
Jag missade till å med att han blev 6 veckor igår. 
Kom på det imorse när jag var ute och sprang. Fick lite panik att tiden går så snabbt att jag inte ens kommer ihåg vilken dag det är.
För när han föddes så tänkte jag att det kommer vara lätt att hålla koll på när han blir en vecka äldre för att han är född på en onsdag och jag gillar onsdagar. Halva veckan avklarad osv...
men tydligen så hjälpte det inte! Haha
Vad som hänt sen förra veckan är iaf att han börjar vara mer vaken på dagarna, han är så sjukt stark i nacken redan så jag tror det bara är en tidsfråga innan han kan hålla huvudet själv utan att vi hjälper honom med en hand som ett stöd i nacken. Man märker att han hör skillnad på min och Johans röster jämfört med andras röster. Och ligger han och sover eller ligger hos mig och Johan kommer hem från jobbet och börjar prata så ser man att han vet att det är pappa för oftast vaknar han till och börjar söka med blicken eller så stannar han upp med det han gör och börjar leta med blicken för att se vars pappa är :) 
Sömnen är ganska lika dan som den alltid varit men jag hoppas att han snart om han nu någonsin kommer göra det, börja sova lite längre stunder på nätterna så man kanske bara behöver vakna en gång för att mata.
Nu ser vi fram emot kommande veckor för att se hur han utvecklas vidare... fast ska jag vara ärlig så längtar jag i smyg inte alls! Haha jag vill att han ska vara min lilla bebis för alltid ❤️
Hoppas ni får en fin torsdag!
Puss ❤️❤️❤️
Allmänt | |
#1 - - Jennifer:

Vi ammar fortfarande ca 2 ggr/natt men nu är varken jag eller Klara knappt vaken medans vi gör det, går som på rutin haha. Men ni kanske kör med flaska nu (tyckte jag läste något om ersättning) så då kanske man måste "vakna till" mer? 😊

Svar: Hur gammal är klara nu?
Jo vi kör ersättning så han flaskmatas. Man behöver väl inte vakna mer än när man ammar men jag har så himla svårt att somna om när jag väl vaknar. Även om jag bara vaknar till en liten stund. Måste googla fram nåt tips på hur man lätt somnar om när man vaknar på nätterna hihi.
Kram 😊
leewahlbergmalin.blogg.se

#2 - - Micke:

Varför har du valt att inte amma? :-O

Svar: Jag har inte valt det. Men dessvärre så räckte inte mjölken jag hade i brösten till för honom så jag tvingades till att börja ge honom ersättning. Absolut inget jag valde själv. Jag ville verkligen amma honom men ibland blir det inte riktigt som man hoppas.
leewahlbergmalin.blogg.se

#3 - - Anonym:

Tycker det är en himla personlig fråga du ställer "Micke"! En del kan helt enkelt inte amma. Det är sånna som du som får redan högpresterande mammor med ångest att få mer ångest!

#4 - - Jennifer:

Hon är 4 månader nästa vecka 😊 och tror inte vi kommer sluta amma nattetid ännu på ett tag, finns då inga tendenser till det...😝

Upp