Måndag - första dagen


Godmorgon måndag.
Officiellt första dagen på min mammaledighet. 
Firar den med en lång powerwalk och en stor frukost framför nyhetsmorgon och youtube med tända ljus i morgonrocken.
Vaknade dock 00.15 inatt och kunde inte somna om så det är en ganska trött Malin som sitter här. Ska gå och lägga mig igen en stund och se om jag kan sova nån timme men kände att jag behövde få i mig lite mat.
Har knappt ätit något i helgen då aptiten verkligen varit på minus. Men idag kurrar magen igen så förhoppningsvis med lite mat i magen kan jag kanske få sova nån timme till också :) 
Om det är något annat preggo som har samma sömn och aptitproblem som mig får ni gärna tipsa om saker man kan göra? 
Annars är planerna för dagen att dammsuga huset, fortsätta på "projekt hylla nere i köket" och förhoppningsvis julig shopping med Lena :):):) så kul att vi är mammalediga tillsammans <3
Nu däremot ska jag sluka resten av min frukost och sen ta med mig paddan till sängen igen. Åhhh härliga ledighet! Så himla fint det känns att få göra precis vad jag vill i en månad före bebis kommer!
Hoppas ni får den bästa måndagen!
Puss <3<3
Allmänt | |
Upp